Jaka jest najlepsza pora na wstawianie treści w Mediach Społecznościowych?

Żeby dotrzeć do naszych odbiorców i zmotywować ich do działania, powinniśmy dobrać czas naszej publikacji do ich potrzeb. Kiedy najlepiej wstawiać posty?

Większość użytkowników korzysta z Instagrama na telefonie i oczywiście stara się tego nie robić w pracy. W związku z tym, na Instagramie największa aktywność ma miejsce około 11:00 – 13:00, a więc w godzinach przerwy na lunch albo dopiero wieczorem – około 19:00 – 21:00 . Oczywiście zmienia się to w zależności od Twojej grupy odbiorców. Nastolatki korzystają z aplikacji również w godzinach szkolnych i popołudniowych. Według badań najlepszymi dniami na publikacje są poniedziałki, środy i czwartki. Niedziela to najgorszy dzień na publikację na Instagramie.

Pomimo że portale są podobne, sytuacja na Facebooku wygląda zupełnie inaczej. Zmieniają się godziny i dni naszej największej aktywności. Najłatwiej przyciągnąć odbiorców w dni weekendowe, już od czwartku aż do niedzieli. W dni pracy – czwartek i piątek – najlepsze godziny na publikację to 13:00 – 16:00, ponieważ sprawdzamy wtedy naszą „tablice” jeszcze w pracy.

Jeżeli chodzi o Youtube to tutaj nie widzimy tak wyraźnych różnic zaangażowania odbiorców w zależności od dni. Na pewno lepszy jest weekend i godziny 9:0011:00. W tygodniu nasze publikacje powinny pojawiać się w godzinach od 11:00 do 16:00.

Jeżeli zależy Ci na jak największym zasięgu Twoich postów, weź pod uwagę wiek i nawyki Twoich odbiorców – w ten sposób zwiększysz aktywność na swoim kanale.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *